POLITICA DE RETUR
1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare
aplicabila persoanelor fizice (care au calitatea de Consumator)
a) Procedura de retur:
- Pasul 1: Se completeaza formularul de retur
- Pasul 2: Se trimite produsul (conform punctului 4 -
Date returnare).
Pachetul trebuie sa contina o copie a facturii fiscale de cumparare a
produsului și cererea de retur.
b) Puteți formula orice alta declaratie neechivoca în care
va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil,
spre exemplu pe e-mail, la adresa contact@cridaro.ro.
Returnarea produselor
se poate face prin orice firma de curierat preferata de client respectand pasii
mai sus mentionati. Coletele nu se pot expedia prin Posta Romana. Cheltuielile
de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face in termen de
14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare. Se
recomanda returnarea produselor cu optiunea verificare colet.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere contractele la
distanta incheiate conform art 16 din O.U.G 34.
Renunțarea la produsele cumpărate fără invocarea vreunui
motiv, conform legii comerțului la distanță (O.U.G. nr. 34 / 2014 cu
modificarile ulterioare).
Produsele vor fi returnate
în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte,
documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție.
Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale
ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din
carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii
produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnare
produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete,
socuri, etc.. fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.
Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate
deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de
livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate
de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14
de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră
de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.
Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr.
34/2014 Art. 14, Alin. 3 @)
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu
are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului,
acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se
permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în
care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de
funcționare a bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de
funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le
inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin
fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de
îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și
electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin
folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul
perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze
bunurile cu grija necesară.
Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor
care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea
naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii,
calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor
originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul
indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau
accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu
se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii
consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite
alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii
consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.)
sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz
metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și
pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce
a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii
naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul
răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului
returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în
orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele
originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu
substanțe externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de
cerneală, toner etc.)
- desigilarea sau instalarea licențelor software;
- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire
personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie
intimă.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.)
aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte
integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți
obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin
înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din
carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și
împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este
responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă
din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea
naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul
returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură,
zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de
garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea
valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați
ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie
din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe
acesta.
Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete,
zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa
aducerea lor la conformitate, implicand
costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor
piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca
produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de
valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca
diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a
produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton
șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de
etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii
la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau
incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton
sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea
ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou,
duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a
produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre
10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi
comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.
- produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul
de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu
excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale
bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea
acestora se diminueaza din valorea returului.
- daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si
se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost
desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere
pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de
protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de
consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse
electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala ( din
motive de igiena, acestea se accepta retur NUMAI dupa aducerea la conformitate
prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea
bucala) etc.
Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat
sigilate:
1. Consumabile (filtre și cartușe filtrante, cartușe refil,
acumulatori, cartușe imprimantă, accesorii birotică și papetărie etc.);
2. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
3. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel
intim,reserve periute de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți,
irigatoare bucale etc.)
4. Extensii de garanții;
5. Birotica și papetărie;
6. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană,
igienă și îngrijire etc.);
7. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și
cosmetice gravide etc.);
8. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei
sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul
de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
9. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale
ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
10. Din motive de igiena nu se accepta retur produse de tip
Casti Earbuds care au fost desigilate.
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Produsele comandate si ridicate din punctul de lucru, nu pot
fi returnate conform O.U.G 34 din 2014.
(ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE LA MOMENTUL RECEPTIEI).
Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul
contractelor incheiate la punctul de lucru nu beneficiaza de dreptul de
retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014.
@ Art. 14, Alin. 3 :
"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte
diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de
ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi
funcţionării produselor."
SC CRIDARO PRODUKT SRL (www.cridaro.ro)
recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea
completa a ambalajului si accesoriilor alaturi de care este insotit produsul.
Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului
(spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau
ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus
mentionate.
2. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare
aplicabila persoanelor juridice
(operatori economici *) / clientilor care nu intrunesc conditiile privind
calitatea de consumator*(Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a)
Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va
face pe mail, la adresa contact@cridaro.ro sau completand formularul de retur
din contul www.cridaro.ro
Conditiile de retur in cazul persoanelor juridice (
operatori economici* )/clientilor care nu intrunesc conditiile privind
calitatea de consumator*
- perioada de 3 zile lucratoare de la data intrarii in
posesie a produsului / produselor
- minim 3 comenzi finalizate (cont Corporate) in prealabil
celei pentru care se doreste returnate cu o valoare de minim. 10.000 de lei
- completarea formularului de retur in care se va mentiona
motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu).
- produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*in cazul
produselor fara sigiliu specific – de asemenea in astfel de cazuri se aplica si
conditiile de la PUNCTUL 3 din politica de retur).
- produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de
maximum 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur.
* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui
CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din
persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).
Ne rezervam dreptul de aplicare a unei penalizari in cazul produselor care nu
indeplinesc conditiile mai sus mentionate sau
cu termen de retur depasit.
3. Produse excluse, fara drept de returnare
a) produse confectionate dupa specificatiile prezentate de
consumator sau personalizate in mod clar
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) produse consumabile desigilate aferente oricarei
categorii de produse din oferta
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de
protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de
consumator - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, MAMA SI COPILUL
sau SPORT SI FITNESS care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau
pentru alimentatie.
e) produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii
acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) inregistrari audio, video, sau programe informatice
sigilate, care au fost desigilate
g) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un
suport material
Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G.
34/2014.
4. Date returnare
Returnarea se va face conform datelor de mai jos :
SC Cridaro Produkt S.R.L. - departament Retur
Adresa: Splaiul Unirii, nr. 9 Popesti-Leordeni, Ilfov
Telefon: 0723 44 78 72 ,
E-mail: Contact@cridaro.ro
Program de lucru: Luni - Vineri 09:00 - 17:00
Returnarea se poate face direct la sediul nostru (adresa de
mai sus) sau prin curierat (recomandat FanCourier).
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor
inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si
etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate
intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea
acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de
siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se
recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si
naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul
trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin
presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton,
placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din
contract poate varia intre 5 - 10 zile de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de
rambursare contravalorii in conformitate
cu legislatia in vigoare.
Returnarile prin curierat rapid sau prin posta nu se vor
face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior
prin transfer bancar.
In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si
pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca
returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.
In situatia in care coletul prezinta suspiciunea
deteriorarii si nu poate fi verificat in prezenta agentului de curierat (in
lipsa optiunii de verificare colet) avesta va fi returnat, urmand a fi
recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului, ulterior va fi
incheiat procesul de constatare in prezenta agentului de livrare.
Pentru a solicita eventualele despagubiri de la firma de
curierat puteti verificati integritatea produsului returnat in prezenta
agentului de curierat si va recomandam sa solicitati incheierea unui proces
verbal de constatare.
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor
în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru
modificarea şi completarea unor acte normative , "Inainte de expirarea
perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul
contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta
alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de
14 zile calendaristice incepand cu ziua
in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt
suportate de consumator." Returnarea se va face in termen de 14 zile
calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.
Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a) :
*Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane
fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub
incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale
comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;